Most pár percig fókuszáljunk a jelenlegi helyzetben állandósított home office és távmunka előnyeire! A home office egyik előnye, hogy időt biztosíthat az olyan feladatok elvégzésére, amelyekre korábban nem volt lehetőségünk.

Vezetőként most végig gondolhatja:

  • megfelelő-e az alkalmazott munkaidő nyilvántartás
  • elégséges-e a kollégák által leadott feladat dokumentáció
  • átlátható-e az egyes projektek workflow-ja

Sok olyan fogalmat alkalmazunk üzleti kommunikációnk során, amelyeket nem biztos, hogy megfelelően alkalmazunk, egységesen használunk. Vállaltirányítási rendszerünk kialakítása előtt érdemes ezen szakifejezésekkel mélységében megismerkednünk, mert így képesek leszünk a megfelelő, hatékony szoftverek kiválasztására.

Első körben ismerkedjünk meg, a “jó reggelt! “mellett az egyik legtöbbet használt fogalommal a workflow-val,  magyarosan a munkafolyamattal.

A workflow fogalma:

A workflow olyan szekvenciális egymást követő feladatok összesége, amely adathalmazokat használ és dolgoz fel. Munkafolyamatok minden ágazatban fellelhetőek, bármikor amikor adatot, információt cserél két ember vagy rendszer, ilyenkor egy munkafolyamat jön létre köztük.

A workflow azt az utat írja le, amelyen keresztül valami, ami feldolgozatlan, feldolgozottá válik.

A workflow fajtái:

1.A klasszikus munkafolyamat, workflow

Ez a verzió akkor jelenik meg, amikor a feladat rendszeresen ismétlődik, kiszámíthatóan ugyanazon résztvevőkkel. Ez azt jelenti, hogy amikor a munkafolyamat megindul, már teljességében tisztában vagyunk vele, hogy pontosan milyen úton fog haladni ahhoz, hogy készen legyen.

Jellemzően ezen folyamatok úgy vannak felállítva, hogy korlátlan tételeket tudjanak kezelni. Jó példa lehet rá az online vásárlási munkafolyamatok, ahol jóváhagyás után automatizált eljárást, „gépezetet” indít a megrendelés.

2.Ügymeneti workflow

Ebben az esetben nem ismerjük előre azt az utat, amit az adott tétel, információ, adat be fog járni. Az indítás után további adatgyűjtés szükséges és ez fogja meghatározni a munkafolyamat mentetét. Ebben az esetben emberi vagy intelligens botok álltali beavatkozásra lesz szükség ahhoz, hogy a megfelelő úton haladjon tovább az ügylet.

Jó példa ezen esetre, a IT támogatást kérő tickettek és a biztosítási ügyek.

3.Projekt alapú workflow

Ezen workflow nagyon hasonlít a sima ismétlődő, rendszeres munkafolyamatokhoz, de sokkal nagyobb rugalmasságot biztosít számunkra, ahogyan haladunk előre az időben. Ezen módszer csak egy adott, egyedi feladat elvégzésére használható, amely nem fog a közeli jövőben ismétlődni. Itt már van elképzelésünk arról, hogy ki mikor és mennyiért fogja elvégezni az adott munkát, de a feladat egyediségből és komplexitásából fakadóan, változtatásokra lesz szükség.

Jó példa ezen módszerre egy szoftver fejlesztése. Az ilyen feladatoknál nagyjából előre látjuk, hogy mire és kire lesz szükségünk, mennyibe fog kerülni, de rengeteg probléma a verzió váltásokkor fog elő jönni, amit dinamikusan kell kezelnünk.

Amennyiben a projekt alapú munkavégzés mélységében érdekli, az alábbi linken további részleteket ismerhet meg:

http://ttk.nyme.hu/fmkmmk/tamop412/Documents/Tananyagok/%C3%81tkonvert%C3%A1lt%20tananyagok%20pdf-exportja/Projektmenedzsment%20alapjai.pdf

Weboldalunkon több olyan megoldást találhat, amelyek a professzionális munkafolyamatok kialakításra szolgálnak, ezeket tekintse meg a kereső segítségével.