A vállalatirányítási rendszerek elősegíthetik, hogy vállalkozása növekedési pályára álljon. Összegyűjtöttünk 5 fontos érvet, amiért megéri befektetni ezekbe a szoftverekbe.

Tehát miben segíthetnek a vállalatirányítási rendszerek?

  1. Visszatérő vásárlók
  2. Stabil beszállítói lánc
  3. Zökkenőmentes vevőkezelés
  4. Tudatos vállalkozás fejlesztés
  5. Hatékonyabb munkavégzés

 

Visszatérő vásárlók

Rendszerezett információ gyűjtés a vásárlókról

A vásárlók fontosak. Ez tény. Függetlenül attól, hogy mely iparág melyik szegmensében érdekelt a vállalkozás, hogy milyen terméket vagy szolgálatatást kínál, az ügyfelei a legértékesebb eszközei az Ön vállalatának. Az ügyfelek célt és irányt adnak. A vásárlóktól érkező visszajelzések felbecsülhetetlen értékűek, hiszen ugródeszkaként szolgálnak az új koncepciók kialakításához és az ötletek megvalósításához. És természetesen ne feledkezzünk meg az ügyfelek által generált bevételről sem.

Ön mennyire ismeri a vásárlóit?
Mint minden kapcsolatnál a siker szintje nagymértékben függ attól, hogy mennyire ismeri a vásárlóit. De a személyes kapcsolatokkal ellentétben a vállalat és az ügyfél közötti kapcsolat aránytalan. Elvégre a legtöbb ügyfélnek nem kell azon dolgoznia, hogy megismerje az egyes vállalkozások üzleti tevékenységét. Minden amit az ügyfél tudni akar a termékről, vagy szolgáltatásról könnyen elérhető. A vállalkozás számára azonban nehéz feladat lehet, hogy információkat gyűjtsön az ügyfelekről, amelyek megkönnyítik a további munkakapcsolatot.
Az ügyfelek tranzakcióinak, preferenciáinak, szükségleteinek és aggodalmainak pontos és hozzáférhető nyilvántartása könnyedén jelentheti azt a különbséget, amely végül mindkét fél számára nyereséges kapcsolatot eredményez.

Tudatos vállalkozás fejlesztés

Rendszerezett információ gyűjtés a belső folyamatokról és annak hibáiról

A belső folyamatok megfigyelése, az azokról gyűjtött információk rendszerezése felesleges tevékenységnek tűnhet. Hiszen a konkrét cél elérése érdekében tett lépéseket, az az a belső folyamatokat, a vállalkozás indulásakor meghatározta. Azonban minél nagyobbra nő egy szervezet annál több szereplő fogja ezeket az előre meghatározott lépéseket végrehajtani. A komplexebb belső folyamatok, a kiterjedtebb társosztályok közötti kommunikáció pedig felesleges adminisztrációs folyamatokat eredményezhetnek. Könnyen előfordulhat, hogy egy eredetileg lineárisra tervezett értékesítési folyamat szétválik és céltalan párhuzamos kommunikáció alakul ki az ügyfél és az egyes osztályok között.
A belső folyamatok vizsgálatával fény derülhet a feleslegesen duplikált kommunikációs csatornákra és az értékesítési folyamat hiányosságaira.
A megfelelően összehangolt belső folyamatok megnövekedett vevői elégedettséget és a piaci változásokra való gyorsabb reagálást eredményeznek.

Stabil beszállítói lánc

Információ gyűjtés a beszállítókról

A beszállítói hálózatról gyűjtött információk tárolása és rendszerezése éppen olyan fontos, mint a vásárlói információk összegyűjtése. Az automatizált információ gyűjtés, rendszerezés és tárolás elősegíti a beszerzési osztályok minőségi munkavégzését. Hosszútávon javítja és megerősíti a beszállítókkal a kapcsolatot, ez pedig hozzájárulhat a termelékenység növeléséhez, a költségek csökkentéséhez és végső soron a termékek minőségének javításához.

Zökkenőmentes vevőkezelés

Az információ cégen belüli megosztása, átláthatóvá és hozzáférhetővé tétele

Miért fontos a különböző csatornákon beérkező információ rendszerezése, automatikus tárolása és a különböző dolgozói csoportok közötti megosztása? Az értékesítők, a marketing és az ügyfélszolgálati dolgozók olyan értékes információkat osztanak meg az ügyfelekről, amelyek elősegítik az értékesítési folyamatok lezárását, segíthetnek meghatározni a termékfejlesztések irányát és biztosítják a kiváló ügyfélszolgálati eredményeket. A beérkező információ rendszerezése és megosztása biztosítja a cégen belüli munkafolyamatok zökkenőmentességét azáltal, hogy elősegíti a dolgozói csoportok együttműködését. A megosztott naptárak, rendszerezett emailek, és a rögzített telefonhívások biztosíthatják, hogy az információ időben eljusson a megfelelő személyhez.

Hatékonyabb munkavégzés

A mindennapi feladatok automatizációja

Az értékesítés csak látszólag egyszerű feladat. A háttérben apró részfeladatok sokaságát kell végrehajtani ahhoz, hogy az ügyfél megkapja a megfelelő paraméterekkel rendelkező végterméket vagy szolgálatatást. Űrlapokat kell kitölteni, jelentéseket kell elküldeni, jogi kérdéseket kell kezelni – ezek mind olyan időigényes kiegészítő munkák, mely elengedhetetlen részei az értékesítési folyamatnak.
A vállalt irányítási rendszereket úgy tervezték, hogy az automatizálásnak köszönhetően ezeket a terheket levegye az alkalmazottak válláról, hogy az így felszabaduló erőforrásokat az értékesítésre és a komplexebb problémák megoldására fordíthassák.