1. Fókuszban az üzlet

Fontos, hogy legyenek megfelelő eszközeink, a vállalatirányítási rendszerekre érdemes úgy tekinteni mint szerszámokra, amelyek segítenek felépíteni a céget. Azonban néha a sok különböző eszköz zavaró tényezővé is válhat. Ezért sok cég törekszik arra, hogy a különböző területeken azonos platformhoz tartozó applikációkat használjanak, így megspórolva a rendszerek összekapcsolásával járó munkát.

Ne feledje, ha a vállalat értékesítéssel foglalkozik, akkor az eladásra kell koncentrálni, nem hagyhatja, hogy a tökéletes infrastruktúra megteremtése elvonja a figyelmet a fő tevékenységről.

2. Elemezze a szükségleteit

A különböző szoftverek és applikációk nem oldják meg a kommunikációs és menedzsment problémákat, sőt előfordulhat, hogy súlyosbítják őket. Ezért fontos, hogy első lépésként meghatározza a folyamatokat és lefektesse a kommunikációs irányelveket. Csak ezek után kezdődhet a vállalatirányítási eszközök összeválogatása.

Amikor a szervezet készen áll az eszközvásárlásra, körültekintően járjon el. Azonosítsa be a vállalkozás fájdalom pontjait és a csapat pontos igényeit, mielőtt komplett rendszerekbe invesztál.

Mielőtt túlterheli a csapatát az új szervezeti eszközök integrációjával járó extra feladatokkal, vizsgálja meg a munkafolyamatokat és a meglévő rendszereket. Ne a funkciókat nézze, figyelje a munkafolyamatokat! Először határozza meg milyen funkciókra van szükség, majd ehhez keressen olyan applikációt, ami megfelel az igényeknek. Ez a körültekintés segíthet, hogy az új vállalat irányítási rendszer bevezetését követő egy éven belül elégedett legyen a fejlesztés irányával és ne érezze, hogy másik eszközt kell keresnie.

3. Kutasson

Amikor vállalkozása készen áll az új vállalatirányítási rendszer beszerzésére, akkor következik a megfelelő szoftver kiválasztása. Sajnos számlázó programot, automatizált ügyfél elégedettséget mérő rendszert, vagy projektmenedzsment applikációt nem vásárolhatunk közösségi értékelés alapján, vagy mert az a legújabb szoftver a piacon. Ehelyett a csapatnak, a céloknak és a munkafolyamatoknak legmegfelelőbb eszközök azonosítására van szükség.

A legegyszerűbb megoldás, ha megnézi, hogy az Ön cégéhez hasonló piaci szereplők milyen rendszereket és szoftvereket használnak, majd miután meggyőződött az alkalmazás hasznosságáról, a vásárlás előtt tesztelje a próbaverziót. Ez az egyik legpontosabb és legrelevánsabb visszajelzés amit csak kaphat.

Az új vállalatirányítási rendszer bevezetése előtti körültekintő kutatás segít elkerülni, a különböző megoldások közötti váltásokkal járó idő és pénzpazarlást. Nem kell kapkodni. Győződjön meg róla, hogy a választott alkalmazás az Ön konkrét igényeit szolgálja, és hosszútávon értéket teremt.

4. Ne fukarkodjon

A vállalatirányítási rendszer kiválasztásakor nagyon gyakran elsődleges befolyásoló tényező a bevezetéssel és integrációval járó költség.

Ennek pedig nem kellene így lennie! Gondoljon csak bele, ha vásárol egy szörnyen körülményes szoftvert, csak hogy kevesebbet kelljen költeni rá, az végső soron extra munkaórákat fog generálni a csapata számára. Az idő pénz, ezért ne csak az árat vegye figyelembe a választás meghozatalakor. Fontolja meg a költségeket, de fizessen az értékért. A használhatóság és az integrálhatóság olyan előnyök, amelyek hosszútávon segítenek a munkafolyamatok egyszerűsítésében és a vállalati célok elérésében.

5. Kérjen segítséget

Egy új alkalmazás vagy rendszer bevezetésekor természetes, ha kérdések merülnek fel. Tehát csak kérdezzen! Hiszen a szoftverfejlesztők is azt szeretnék, hogy a megvásárolt eszköz az új környezetben megfelelően működjön.

Ne habozzon akár új funkciókat javasolni! A szoftvergyártó cégek nem mindig képesek befogadni a kéréseket (és nem is kell olyan eszközt elfogadnia, amelyről csak feltételezi, hogy módosításokkal megfelelő lehet). De számos alkalmazás fejlesztő vállalat – különösen az induló vállalkozások – nagyon komolyan veszik az ügyfelek javaslatait, és a gyors termékfejlesztési ciklusuk lehetővé teszi az ilyen jellegű rugalmasságot.

Soha nem tudhatja: lehet, hogy az alkalmazás képes mind arra, amire szüksége van, egyszerűen csak nem fedezte fel a megfelelő funkciót.

 

Cikksorozatunk második részében a szoftverek vállalkozásra szabásáról és az integrációról olvashat. Tovább>>